Opvallen door duurzaamheid

Ondernemers in de online dienstverlening hebben de reputatie voorop te lopen bij technische innovaties. Dat is een logische consequentie van de sectoren waarin ze werkzaam zijn. En bijna alle innovaties worden ook aangewend om het imago en de positionering van de bedrijven te verbeteren. Ook dat is logisch en zelfs zeer verstandig.
 
Een interessante ontwikkeling die wij waarnemen is ondernemers in deze sectoren sterk verschillend reageren op het promoten van de eigen duurzaamheid als usp. Hosters en datacenters nemen steeds vaker groene stroom af en hebben slimme manieren om met restwarmte en koelingsvraagstukken om te gaan.
 
Bijna altijd zijn dit echter de bedrijven waar een consument niets mee te maken heeft. Voor deze groep gebruikers zijn de panden van de traditionele telecombedrijven eerder een uithangbord voor de innovatiebereidheid van een hele sector. En de grote spelers op dit terrein blonken tot voor kort vooral uit in zwijgen. Daar lijkt nu verandering in gekomen te zijn. UPC Nederland heeft er voor gekozen om de bouw van een nieuw regionaal kantoor te benutten zich als partij te positioneren die duurzaamheid hoog in het vaandel heeft staan.
 
Een slimme en opvallende zet die naar wij hopen veel navolging zal krijgen. Niet alleen van de grote partijen, maar ook van de kleinere spelers in de omvangrijke markt voor online dienstverlening.